עובדים על אתר אינטרנט חדש?
סביר להניח שקיבלתם לא מעט עצות ממומחים שאיתם התייעצתם לאורך הדרך. בין אוסף העצות הגדול שניתן להעניק למי שרוצה להבליט את הנוכחות הדיגיטלית שלו (למשל באמצעות תהליך של קידום אתרים) עצה חשובה במיוחד תתייחס למהירות הטעינה של עמודי האתר השונים. כל מומחה שתתייעצו איתו יסביר לכם עד כמה חשובה יצירת חווית שימוש טובה באתר להצלחה של העסק שעומד מאחוריו. זמני טעינה קצרים של עמודי האתר השונים הם בהחלט חלק מחוויה כזו.
אתר מהיר מספק אוסף גדול של יתרונות לבעל האתר, ומייצר חווית שימוש טובה יותר גם לגולשים וגם למנועי החיפוש השונים (המנועים האלו מפעילים זחלנים שנהנים ממהירות אתר משופרת - מה שיכול לסייע לכם בכל משימת קידום אתרים).
אם אתם נמצאים בשלבי ההקמה והתפעול הראשוניים של האתר - הנה כמה סיבות טובות מדוע כדאי יהיה לכם לדאוג לכך שזמני הטעינה של האתר יהיו קצרים במיוחד:
אחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל פרויקט קידום אתרים הוא שיעור הנטישה של גולשים מן האתר. שיעור נטישה מתייחס ליחס שבין מספר המבקרים באתר שבחרו לצאת מעמוד הנחיתה מבלי לצפות בעמודים נוספים, ובין כלל הגולשים שהגיעו לאתר באותו פרק זמן.
שיעור נטישה גבוה לא בהכרח מעיד על אי שביעות רצון של הגולש, אולם אין ספק שזמני טעינה ארוכים במיוחד מייצרים חווית שימוש גרועה לגולש ומגבירים את שיעור הנטישה של גולשים.
מדד נוסף שכדאי יהיה להזכיר בנושא זה, ואשר גם לו יש השפעה גדולה על קידום אתרים, הוא מדד ה - Dwell Time. ככל שמשך השהיה של גולש באתר עד שהוא חוזר לדף תוצאות החיפוש וממשיך לתוצאה הבאה הוא קטן יותר, כך יכולים מנועי החיפוש השונים להבין שמדובר באתר שמייצר חווית שימוש פחות טובה עבור הגולש.
פרמטר נוסף שיש לו חשיבות רבה על היכולת של האתר להתקדם בדפי תוצאות החיפוש השונים, הוא תקציב הזחילה של האתר. תקציב הזחילה הוא כינוי למידת הקשב והיחס שמוכנים מנועי החיפוש השונים להעניק לאתר לצורך סריקה ואנדוקס של עמודים חדשים או עמודים שהתעדכנו.
תקציב הזחילה המוקצה לאתר מושפע מלא מעט גורמים, ובינהם כמות התוכן באתר, תדירות העדכון שלו וכן מהירות הטעינה של עמודי האתר. על פי ההצהרה של גוגל - היא סורקת את עמודי האתר בצורה כזאת שלא תייצר פגיעה בחווית המשתמש, ולכן כאשר עמודי האתר זוכים לטעינה איטית - גם מנועי החיפוש מפחיתים את קצב הזחילה בהתאמה.
ככל שקצב הזחילה איטי יותר, כך הסיכוי להצליח במשימת קידום אתרים שהאתר לוקח בה חלק הוא קטן יותר.
גוגל השיקה בשנת 2020 שלושה מדדים חדשים שמסייעים לה בהערכת איכות חווית המשתמש באתר. שלושת המדדים האלו מתייחסים למשך הזמן שעובר מרגע שהמשתמש מבקש לטעון עמוד מסוים באתר ועד לטעינת האובייקט הגדול ביותר בעמוד, לפרק הזמן שעובר עד שמתאפשרת אינטראקציה של הגולש עם הדף שנטען ולמידת היציבות של התצוגה לאחר הטעינה של האתר.
כל אחד משלושת המדדים האלו, שמשפיע באופן ישיר על הסיכוי לדרג את עמודי האתר במיקום ריאלי בדפי תוצאות החיפוש, עלול לפגוע או לקדם את הדירוגים השונים של האתר.
שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר יכול לסייע באופן משמעותי לחזק את המדדים החדשים של גוגל לגבי האתר ולשפר את התוצאות של פרויקט קידום אתרים שמטרתו שיפור התנועה האורגנית שתתקבל לעמודי האתר.
למידע נוסף על שיפור מהירות אתרים.
בסופו של יום, אסור לשכוח, שלרוב, הקמה וניהול של אתר אינטרנט מתבצעת על מנת לספק שירותים עסקיים, ולהפוך גולשים ומתעניינים ללקוחות משלמים. כאשר אתם מנהלים אתר איטי שנטען בצורה מסורבלת, אתם פוגעים בחווית השימוש באתר, מעצבנים את הגולשים, וגורמים להם לפתח גישה שלילית כלפי האתר עוד לפני שראו האם מי מהצעות הערך המוצעות בו מתאימה להם.
זאת הסיבה, שעל מנת לייצר חווית שימוש טובה ומוצלחת באתר, ולסייע לבעל העסק לשפר את שיעור ההמרה של גולשים ומתעניינים ולהפוך אותם ללקוחות משלמים, כדאי יהיה מאוד לבעל אתר לשפר את זמני הטעינה של עמודי האתר ולהפוך אותו למהיר, וחוויתי.
בשנים האחרונות מהירות אתר נחשבת לפרמטר קריטי להצלחה של אתר אינטרנט. כדי לייצר מכירות ולרתום גולשים לגלישה חוויתית בין עמודי האתר, חייב בעל האתר להקפיד כי זמני הטעינה באתר יהיו קצרים ככל האפשר. שיפור מהירות האתר מאפשר גם למנועי החיפוש לסרוק בצורה יעילה יותר את עמודי האתר השונים ולהתאים את עמודי האתר למדדים החדשים של גוגל אודות חווית השימוש באתר. מהירות אתר טובה מסייעת בשיפור שיעור ההמרה של גולשים ומגדילה את הסיכוי להפוך אותם ללקוחות משלמים.