הקמת מיזם אינטרנט
מבוא
המאמר נועד לעזור ליזמים המעוניינים להקים עסקים מבוססי אינטרנט בצעדיהם
הראשונים. בתוך המאמר ניתן למצוא טיפים ורעיונות שיעזרו לעסק החדש שלכם
להצליח.
חשיבות התייעצות עם מומחים בתחום
כאשר יזם ממציא רעיון חדש הוא עסוק בשכנוע עצמי על יתרונות המיזם ואינו
מסוגל לראות את הנקודות הבעייתיות של המיזם. נסו למצוא יועץ שצבר נסיון
בהקמת מיזמים ואתרים שהצליחו. אותו יועץ תפקידו יהיה לומר לכם מדוע המיזם
לא יצליח ומה הבעיות של הרעיון שהעליתם.
דרשו מעצמכם להתמודד עם הבעיות ומצאו להם פתרונות.
מסה קריטית
מיזמים רבים מהווים ערך למשתמשים רק כאשר באתר יש מסת משתמשים גדולה. היזם
חייב למצוא דרך לתת ערך מוסף למשתמשים גם בתקופה הראשונית, אחרת אותם
משתמשים שכבר נרשמו יעזבו ולא יחזרו. בעיית המסה קריטית היא השגיאה הנפוצה
ביותר של מיזמים חדשים והגורם העיקרי לנפילתם.
זמן דגירה לרעיון
תנו לרעיון שלכם "זמן דגירה" של מספר שבועות או חודשים. במהלך זמן הדגירה
המשיכו לחשוב ולבחון את המיזם מכיוונים שונים ואספו מידע נוסף על התחום.
זמן הדגירה נועד להכניס את היזם לפרופורצייה נכונה ולראייה מקיפה יותר של
הרעיון.
מידע שיש לאסוף בהקשר למיזם הוא:
• הגדרת מטרות האתר
• הגדרת קהל היעד
• הגדרה של פעולות האתר
• לימוד התחרות הקיימת בשוק
• רשימת היתרונות של המיזם שלכם
• רשימת הבעיות של המיזם – יש לפתח פתרון מקיף לכל בעיה.
• תכנון השיווק של המיזם
• שותפויות אפשריות
• הערכות תקציב
• הערכות זמנים
שימוש באתר פיילוט
אתר פיילוט הוא פתרון מעולה ללימוד השוק. אתר הפילוט צריך לתת לכם מושג
לגבי דרכי הפתרון שהחלטתם עבור הבעיות שאיתן אתם צריכים להתמודד. שימוש
באתר פילוט כולל בתוכו סיכון של חשיפת הרעיון ומנגד פותר סיכונים של השקעה
גדולה בפיתוח אתר שאינו עובד. השימוש באתר פילוט הוא פתרון מומלץ מאוד
מפני שהוא גם מאפשר לכם לצבור זמן בשיווק וקידום האתר במקביל לפיתוח האתר
מלא.
קיימים מקרים מסויימים בהם אתר פיילוט הוא חסר משמעות כגון אתרי תוכן או
אינדקסים
כמה כסף להשקיע?
שאלת המליון דולר...
נסו להקטין את כמות הכסף המושקעת באתר הפילוט. במידה ותראו שהפילוט מצליח
(או נותן תוצאות חיוביות), תוכלו לגייס סכומים בקלות יתרה. יש לחלק את
ההשקעה הראשונית למספר גורמים:
• עבודה שלכם
• פיתוח אתר
• פיתוח תוכן
• עיצוב האתר
• שיווק האתר
פיתוח תוכן כמפתח להצלחה באינטרנט
במרבית המיזמים באינטרנט מרכיב התוכן הוא בעל משמעות גדולה. האינטרנט הוא
עולם של תכנים (מסוגים שונים). נסו לנתח איזה תוכן האתר שלכם מציע ומה הן
הדרכים שבהן הוא יתפתח. אפשרו למנועי החיפוש לסרוק את התוכן שלכם באתר
(לפחות חלקו).
סבלנות ואורך רוח
99% מהמיזמים באינטרנט הם אתרים המתפתחים לאיטם וגדלים עם הזמן. אתם
צריכים סבלנות רבה ואורך רוח. יכול להיות שתגלו שמודל הרווח שעליו בניתם
אינו עובד אך זה לא אומר שיש לזנוח מייד את האתר. חשבו על מודלים חדשים
בהם האתר יכול להרוויח ונסו אותם.
בהצלחה!
שירותי Web-Guide
כותב
המאמר: ירון שאול
פיתוח מיזמים בתחום האינטרנט ושותף בחברת אינטרנט מובילה
לחץ לקבלת
הצעת מחיר לבניית אתר