בניית אתר חדש מהווה תהליך חשוב במיתוג ובסלילת הדרך להצלחת בית העסק. עסק בלי אתר אינטרנט מושקע הוא היום עסק שקט ומנומנם, שרוב הסיכויים שגם פחות מצליח ממתחריו. אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי חשוב ולכן צריך להשקיע בתהליך בניית האתר לא מעט מחשבה ותכנון. אז איך בונים אתר אינטרנט מוצלח? אלו הם 10 כללי זהב למי שעומד לצאת לתהליך:
כמו בכל תהליך תחרותי ושיווקי, גם הקמת אתר כרוכה בסקר שוק ובדיקה של השטח. מה עושים המתחרים? איך נראה האתר שלהם? לאיזה קהל יעד הם מכוונים? כל הדברים האלו יעזרו לך לבנות אתר שיוכל להתעלות על זה של מתחריך ולהציע ללקוחות שלך משהו נוסף.
בחירה נכונה ומדוייקת של חברה לבניית אתרים היא המהות של אתר מצליח. חשוב לבחור חברה שמתמחה גם בתחום של בניית אתרים אך גם בכל מה שקשור לתחום זה – קידום אתרים, עיצוב, גרפיקה, בניית יישומים וכדומה.
תהליך בניית אתרים כולל אפיון של האתר. האפיון כולל את כל מרכיבי האתר, התכנים והיישומים שהלקוח שלך יראה כשהוא יפתח את האתר. עבור המפתחים מדובר ברשימה של מטלות שעליהם להגשים עבורך.
כדי שהאתר שלך יהיה בולט בשטח ותוכל לקדם אותו בצורה הטובה ביותר, חשוב לדאוג לכל מה שצריך מבחינת קידום האתר כבר מהשלב הראשון. יצירת אתר המבוסס על קוד נקי ונוח, בניית מערכת תוכן קלה לתפעול, הזנת תכנים פשוטה ושימוש בכלי קידום טכנולוגיים נוספים, למשל מערכת סטטיסטיקות למעקב.
המראה של האתר הוא מה שימשוך את הלקוח שלך להיכנס ולהישאר. חשוב להשקיע מחשבה בעיצוב אתר קריא, ברור ואסתטי.
בכל עמוד באתר עליך לשלב מילות מפתח שיעזרו לקידום האתר. חשוב לבנות מערך מדויק של קידום מילות מפתח ולהשתמש במנגנוני חיפוש מילות מפתח מתאימות.
השתמש באתר רק בתמונות איכותיות של המוצרים או באילוסטרציות מאושרות לשימוש. גוגל לא יאהב את העובדה שלקחת תמונות של מישהו אחר, לכן עדיף להשקיע בתמונות משלך.
כדי לאפשר ללקוח שלך להגיע אליך בקלות דרך האתר (וזוהי הרי מהות האתר) חשוב ליצור מערך יצירת קשר נוח. כשאנחנו שואלים את השאלה איך בונים אתר אינטרנט מוצלח ונגיש, אנחנו מדברים על היכולת ליצור איתך קשר בקלות בכל זמן.
חשוב לפזר מילות מפתח בצורה הנכונה לפי כללי הקידום של גוגל. כך למשל חשוב לתת מקום למילות המפתח בתוך כותרות העמודים.